Rakan Seperjuangan

Monday, April 20, 2009

Sumber2 aku...dakwah for dummies..

aku mmg dah lama rasa xsedap hati klu aku xdedahkan sumber2 aku..hehehe..sape2 yang kenal aku ni mmg sedia maklum aku ni bukan lulusan agama..dan aku jarang jgk g masjid..hehehe..

tapi alhamdulillah, sejak akhir2 ni aku jumpe link2 kat intenet pasal syarahan seorang tokoh agama yg agak terkenal dari terengganu..cara dia sampaikan mmg sempoi dan mudah memberikan kesan pada org2 muda khususnya..cuma dia ni klu kat terengganu mmg dia ckp terengganu..dan susah nak cari ceramah dia kat selangor yg dia ckp 'standard"...

dia ade laman web sendiri..celik IT ustaz ni..namanya ustaz azhar idrus..mula2 aku dengar ceramah dia..mmg aku susah nak terima pasal dia ckp tu terlalu laser dan keras..lebih kontroversi dari blog aku..hahaha..

lama kelamaan aku dah buleh terima point dia ni..kat youtube pun dah byk video2 ceramah dia..

cuma kali ni aku nak bg yang utama2 jela...

ni laman web dia… http://www.ustazazhar.com/v1/
yg ni pulak laman web yg menempatkan audio2 ceramah dia… http://www.kuliyah.net/V1/

yg ni pulak koleksi2 terpilih video2 dia dari youtube..blog pasal dia la… http://siputonline.blogspot.com/search/label/Ladang%20-%20Jumaat

tiga link ni dah cukup bg permulaan..dan kalau korang rajin..try je laman web yang kedua tu..kuliyah.net tu..byk lagi tokoh2 agam selain dari ustaz azhar idrus..

hehehe…dan kalu korang perasanla..aku cuma ulang balik je ape yang ustaz tu ckp..kiranya aku dah mudahkan lagila..for dummies..huhu..

selain itu..sumber utama aku adalah quran dan hadith yang pernah aku dengar orang tafsir yg aku xmmpu nk tunjuk kat blog aku satu persatu..

selamat mencuba…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...