Rakan Seperjuangan

Friday, April 17, 2009

Mustahil Al Quran itu ciptaan manusia..

tajuk ini agak catchy dan samar2 lagi sebenarnya..bg mereka yang loyar buruk tu bulehla ckp al quran tu dicetak oleh manusia juga kan?..tapi ape yg aku nak sampaikan adalah tentang isi kandungan al quran itu..

ceritanya cam ni..mlm tadi dlm kesukaran aku utk melelapkan mata..aku bukakla tv melalui hanset aku..ade rancangan bicara mufti..pelik aku nape la rancangan rupa ini disiarkan time majoriti org dah tido..hehehehe..aku pun kadang2 lupa nak tgk..tapi setiap kali aku tgk rancangan tu..pasti aku akn dpat ilmu baru...

balik pada rancangan tu..mufti atau timbalan mufti(aku xsure) ade duk cerita pasal keajaiban al quran dan serba sedikit pasal ibadah solat..katanya ibadah solat itu amat penting sehinggakan Allah telah menjemput Nabi kita ke langit utk menerima ibadah itu..bukan sebelum tu xde ibadah solat dlm islam tapi kali ni ibadah solat itu telah ditetapkan berapa jumlahnya dlm sehari mengikut waktu2 tertentu..mustahil la klu org islam xtau kisah israk mikraj ni kan?lainla budak2 or mereka yang baru satu minit memeluk islam..hehehe...

ustaz tu ckp lagi pasal keajaiban al quran dan kebesaran ilmu Allah yang ditonjolkan dlm al quran khusus bg mereka yang mahu berfikir..lebih kurang mcm ni la..bila ade org tanya nabi kiamat tu bile..Allah mmberi jawapan kiamat itu berlaku pada waktu SIANG ATAU MALAM..kenapa siang atau malam?bg yang mahu berfikir..zaman nabi belum ade satelit kat orbit bumi..teleskop hubble pun belum ade..org pun xtau bumi tu bulat...tapi quran telah bg klu..pasal bumi ni bulat..tempat kita maybe siang tapi tempat lain maybe malam..klu Allah kata kiamat tu waktu malam..maka ape terjadi dgn tempat yang pada masa yg sama adalah malam?

so bg mereka yang masih ragu2 tentang kandungan al quran tu..bertaubatla sebelum terlambat...ustaz tu ckp lagi..quran juga menyatakan bahawa jgn sangka gunung itu tetap pada kedudukannya..org masa tu mana ade ilmu sains yang tinggi yg dah tahu bahawa bumi ini sebenarnya sedang berpusing..maksud gunung2 juga turur bergerak telah menjelaskan bahawa bumi ini sedang berpusing...cukup mengkagumkanla klu org pada masa tu dah tau tentang sume ni..

Al quran itu mmg salah satu dari mukjizat nabi kita yang boleh dimanfaatkan oleh sume umat baginda..tapi nak buat mcmna klu hati kita dah dimatikan oleh Allah...aku sendiri pun buleh nangis time tgk filem org putih..tapi klu org citer bab2 kematian, alam kubur, akhirat, aku xdela rasa nak nangis..takut pun x..

tula yang pelik, filem tu rekaan semata2,tapi seksa kubur, akhirat tu mmg betul2 akan berlaku dan xde sorang pun dpat mengelakknya..kita dengar betapa dashyat balasan menimpa org yang berbuat dosa..tapi kita masih xrasa ape2..kita pun tau kita akan diseksa dgn siksaan yg maha dashyat..tapi kita langsung xtakut..apelagi nak terketar2 dan menangis seperti masa tgk citer hantu atau citer sedih kat panggung atau tv atau komputer dan sewaktu dengannya..

nilah umat islam akhir zaman..klu ada yg nak menyeru atau balik pada islam akan ditentang sehabis2nya oleh org2 islam sendiri...nak dapat permit buat ceramah agama lagi sukar dari permit buat konsert..hahahaha...adoila..org islam takut pada ajaran islam ke ape?buat malu je ngaku islam..

kita sebenarnya dah terlalu jauh dari landasan islam sebagai agama yang syumul iaitu menyeluruh..kita dah jadi mcm org2 kafir sebelum ni..agama hanya terhad pada sembahyang je..bab2 lain contohnya ekonomi kita xmau ikut islam..pemerintahan pun xmau ikut islam secara keseluruhan...

klu ikut hati aku..mampusla org yang baca blog aku ni..silap aku dicop fanatik...cuma aku tertarik dgn satu petanda kiamat dah dekat iaitu org berbangga2 membina dan menghias masjid..hahaha..aku xmau bg contoh yang jauhla..kat negeri aku ade MASJID KRISTAL..buat kat pulau..cantik giler..tapi buat masa ni, masjid tu xleh lagi nak dirikan jumaat..klu nak tau lebih lanjut korang kajila sendiri..aku pun dengar2 camtu je...masjid utk pelancong katakan..bak kat mb terengganu..klu buat sekarang harganya lagi murah berbanding klu buat 10 tahun dari sekarang..mmg dia pandai ekonomi betul la...huhu..

sekian...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...