Rakan Seperjuangan

Saturday, April 18, 2009

Perihal aurat...

terlebih dulu aku pohon kalu nak baca tulisan aku ni, tolong bukak minda dulu..klu aku salah..betulkan aku..aku ni bukan nabi yang terima didikan langsung dari tuhan ok?

aku cume nak kongsi bende yang dah lama aku kompius..pasal aurat la..khususnya aurat pempuan..mcm ni citernya..kat tv ke kat mana2 ke, mmg kita dah xleh nak lari dari terlihat aku sengaja nak lihat aurat perempuan2 islam..aku bukan nak salahkan pempuan2 tapi xla nak salahkan lelaki..apelagi nak salahkan ibu mengandung..cuma aku kompius sekompius piusnya..

"ape beza klu tgk aurat pempuan yang terbuka sedikit berbanding dgn aurat yang terbuka byk"?

aku ni nak tahu dari segi hukum lelaki yang memandang..klu dari segi pempuan tu kita tahula kan..seurat rambut je dah berapa tahun kena seksa kat neraka..nauzubillahiminzaalik..

yg aku musykil ni adalah bg pihak lelaki..klu tgk aurat sikit tu buleh kata dosa besar..klu tgk aurat byk tu mcmna pulak? bab ni aku serius xtau..cuma aku pandai2 sukahati kepala otak aku je buat hukum sendiri..

"ala..alang dah tgk sikit, baik tgk banyak..sama je aurat jugak"

mcm xde beza klu pembunuh tu bunuh sorang atau sejuta org..dia hanya kena hukum mati sekali je..huhuhu...

time sekolah dulu ade gak mmber2 aku beranikan diri tanya cikgu agama aku..pasal tgk cerita2 lucah tula..cikgu aku pun xpasti nak jwab tapi dia "rasa" itu cuma dosa kecik je pasal kita "cuma tgk"..kita xbuat pun..hehehe..

aku pun pikir camni..sehelai rambut pempuan tu dah kira aurat..satu badan terdedah pun aurat juga..xde beza tgk rambut pempuan dgn tgk satu badan..sumanya dah kira nampak aurat..cuma byk dgn skit je..

sekali lagi aku jelaskan..ini dari sudut lelaki ok..setahu aku klu pempuan yg tutup aurat pun..klu lelaki tgk, itu dikira dosa kecik,,pempuan tu pulak lepasla dari dosa menampakkan aurat depan lelaki bukan mahram..

aku harap nnti aku akan jumpe penyelesaian pada masalah ni..sape2 yang tahu silala bgtau aku..huhu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...