Rakan Seperjuangan

Wednesday, April 22, 2009

Pembetulan...

malam tadi sebelum tido aku sempat lagi layan kuliah satu round..bukan susah mana pun..donlod je pastu play..huhu..dlm pada syok2 aku meleyan kuliyah tu..ternyata aku telah melakukan kesalahan dlm posting2 aku yang lepas..antaranya pasal isu musafir(aku dah betulkan sebelum tido)..satu lagi isu adalah isu dosa tgk pempuan...

aku penah tulis yang dosa2 kecik macam dosa tgk perempuan adalah tergolong dalam dosa2 kecik(bg lelaki) dan aku juga tulis yang dosa2 tu akan gugur jika kita wudhuk..

tapi ternyata ilmu aku belum cukup..aku belum buat penelitian yang betul..ustaz azhar idrus ckp..kita xleh nak anggap dosa2 tgk pempuan tu akan hapus bila kita wuduk..ini boleh menyebabkan seolah2 MEMPERMAIN2KAN dosa2 kecik ni...mcm nak mempersenda2kan hukum pulak..jgn kita igt itu dosa kecik maka kita buleh buat selalu..

ustaz tu jelas lagi bahawa maksud dosa2 kecil yang gugur time wuduk tu adalah dosa2 kecil yg kita xsengaja buat..contohnya terpandang aurat perempuan..ustaz tu jelas lagi takut2 dosa2 kita xtertanggal pasal kita seolah2 mmperkecil2kan larangan Allah..mentang2 dosa tu senang hapus maka buleh buat selalu tanpa segan silu la?...huhu..aku pun nak mintak maaf atas kejahilan aku..

Wallahua'lam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...