Rakan Seperjuangan

Saturday, April 25, 2009

Dajjal..

aku pernah dgr ceramah ustaz shamsuri..pasal hadith sahih yang menceritakan pasal dajjal..yg mana pada zaman nabi ade krew pedagang yg masih beragama nasrani pada ketika itu..telah berjumpa dgn dajjal dan balik menceritakannya pada nabi kita dah org itu dan krew2nya telah masuk islam..

aku cuma nak ringkaskan je..bahawa si pedagang itu dan geng2nya telah belayar ke laut dan telah terdampar ke sebuah pulau xberpenghuni akibat dipukul ribut..kat situ pedagang itu berjumpa satu makhluk yang badannya penuh bulu..makhluk tu ckp kat pulau tu ada satu org yang nak jumpa dan tanya pada pedagang tu..

maka pergila pedagang tu..mereka jumpa satu makhluk yang agak besar dan kaki tangannya terikat..makhluk tu duk tanya pasal perkembangan kat negeri arab..last sekali makhluk tu ckp dia la dajjal..tapi masih belum diizin keluar lagi..sb bukan masanya lagi dia keluar utk menyesatkan manusia..

pergh..rupa2nya dajjal dah lama wujud..zaman nabi kita dia dah ada..dan dajjal ini adalah satu makhluk yang diberikan kelebihan oleh Allah..kat dahi dia ada tertulis kafir.KAF FA RA..yang hanya dapat dibaca oleh org2 yg beriman sahaja..tujuan dajjal ni hanya utk menyesatkan manusia agar menyembah selain dari Allah..dia dapat menghidupkan org mati..buleh turunkan hujan..buleh cpatkan malam dan siang..buleh buat kemarau..dan banyak lagi kelebihan yang tuhan bagi kat dia..mmg padanla..org sekarang ni pun klu dgr pasal agama je dah tarik muka..

contoh klu ada mmber kita ajak g dgr ceramah agama..pasti kita ni duk tohmah yang bukan2..ala xnakla..nnti mesti ceramah tu kata pasal politik..last kita juga yang sesat pasal xmau belajar langsung..takut kena dgr ceramah pasal politik..tapi klu bab2 gosip artis xpe pulak kita nak dgr..klu ajak g konsert2 melalaikan ringan pula hati dan kaki kita ni..sanggup bayar beribu2 nak tgk artis hollywood..tapi tabung masjid tu dia buat dek je..lalu depan kita.kita sorong je kat org sebelah..

mcmna kita ni nak berhadapan dgn fitnah dajjal..aku menyeru pada org yg baca ni..sedarlah..carila ilmu agama..nabi dan pesan..selagi kita berpegang pada Al Quran dan sunnah..kat mana kita duduk pun..kita xkan sesat..

P/S: pernah dpt emel bahawa dajjal dah ade kat india..siap ade gambar lagi..hahaha..tapi itu andaian org yg kurang ilmu agama..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...