Rakan Seperjuangan

Thursday, April 30, 2009

Gelang Magnet..

1. Hukum memakai gelang magnet ini hanya harus apabila mencukupi syarat2 berikut :

-Disahkan oleh pakar perubatan ia memang berkesan meredakan penyakit.

-Tidak dibuat menyerupai gelang perhiasan. Sebahagian besar gelang magnet ini adalah menyerupai perhiasan.

-Si pemakai tidak berniat untuk berhias tetapi berniat untuk berubat.

-Si pemakai hendaklah memakai baju lengan panjang untuk menutup dari dilihat orang kerana akan menimbulkan fitnah.

-Tidak ada campuran logam emas didalamya.

wallahua'lam

Petikan dari laman web ustaz azhar

____________________________________________________________________________________

inila penjelasan yg ustaz azhar bg..aku pun dah letih nak kaji isu ni..dah byk blog aku jupe yang duk bahas bende ni..ada yg kata xboleh,,ade yang kata boleh..bg aku ia adalah syubhah(meragukan)..baik tinggal je ragu2 ni..

golongan kuffar mmg selalu cuba nak hakis pegangan org islam..mereka tau selagi kita berpegang pada quran dan hadis..xde chance mereka nak tewaskan kita..tapi antara kejayaan besar mereka adalah bola sepak..satu sukan yang amat diminati..sukan tu xsalah..cuma kita je yang lalai nak beribadat gara2 bola ni..bukan nak kata la..qiamulail atau sahur malas bgun malam..tapi demi bola kita sanggup bgun malam..igtla nnti kat padang masyhar kita akan dibangkit dgn perkara yang melalaikan kita dari beribadat..aku rasa ramaila yang dibangkitkan dengan bola sepak terutamanya..nauzubillah..

pasal isu gelang ni pun sama..nak juga dlm bentuk gelang..nape xbuat bentuk baju magnet ke..stokin magnet ke..tapi nak juga dlm bentuk tali jam (majoriti gelang magnet)..yg nmpak mcm perhiasan..yela..medan magnet bumi dah kurangla..apela byk lagila..aku pun kompius..matlamat xhalalkan cara..nasib baik depa kata dlm bentuk gelang..klu dia kata dlm bentuk subang kat hidung? kita pun akan ikut juga..janji baik sakit..mcm org dulu cari bomoh dan guna jampi serapah..janji baik sakit..xkan kita ni jahil macam org2 dulu2 kot..xkanla dah xde jalan lain nak berubat selain dari gelang magnet tu..aduhai manusia akhir zaman(termasuk aku)..sama2la kita cegah dari dapat penyakit..nnti dah bdn sakit2..otak pun jadi sakit..xnak terima ilmu2 agama..xnak dengar kuliyah2 agama..xnak dilihat sebagai penganut agama islam,pandang serong mereka yang nak pada agama, pandang serong mereka yang ikut sunnah nabi(pakaian,perkahwinan,amalan),pandang serong mereka yang menyeru supaya kembali pada agama..dan mcm2 hal lagila..sbelum itu berlaku(mmg dah berlaku pun)..sama2 kita berubah kearah kebaikan..igtla dunia ini sementara saje..nak mati esok lusa pun kita xtau..cari duit xsalah..tapi jgn lalai dari ibadat..jgn halang org nak buat ibadat..jgn hina org yang ikut sunnah nabi..jgn bg sokongan pada mereka yang xsuka pada sunnah nabi..jgn bagi sokongan pada mereka yang xmau amalkan islam secara menyeluruh(macam politik je ni)..hehehe...

umat islam sekarang mmg dah kena penyakit...cintakan dunia dan benci pada mati(akhirat)..mana tak nya...media2 sekarang ni hangat pasal hiburan..cubala ckp pasal kematian klu xtakut kena ban(haramkan) oleh pihak2 tertentu..aku pun xmau mati lagi pasal bekal akhirat aku belum cukup..tapi aku xleh nak elak kematian..aku cuma takut aku mati nnti roh aku tergolong dlm roh2 yang celaka..nauzubillah..

P/s:sebelum aku dimatikan,aku harap agar segala dosa2ku telah dikafarahkan(disucikan)..ckp mmg senang..tapi nak capai tu susah..huhu..

5 comments:

CHELAH said...

ooo..ak rasa produk batu magnetik yg ak bg link kt mu hadie dlm komen sblm nie mcm bleh pkai je..psl ak tgk dh produk tu..
huduh smcm jer...pakai mcm sangkutname tag je n letak kt dlm baju..xder org prasan pn..

lgpun tkang jual tuu bkn g cari org nk cri untung dia cari org untk dia tlg..

huhuhuhu..komen ckit

hady83 said...

apepun klu nak juga pakai(magnet xmcm gelang tu)..kena igtla..bukan magnet tu bg kita sembuh, tapi Allah yg sembuhkan..itu yang ramai org xpaham..sambil pakai tu kita kena doa juga..klu dah sembuh xpayahla pakai lagi..nnti jadi mcm tangkal pulak..huhu..bukan fitrah pun pakai bende tu..

CHELAH said...

hehehe..ye laa mcm mkn panadol gak..jgn percaya panadol tu sembuhkn kita..huhuhu

bang chen said...

takyah makan nasi
bkn nasi yg kasi hidup

Admin said...

Betul3..kalau betul nasi yang kasi hidup...buleh bagi nasi kat orang yang dah mati..amacam?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...