Rakan Seperjuangan

Saturday, April 25, 2009

Mencari Pasal...

Al kisahnya malam malam tadi dlm kul 11 mcm tu..aku dgn exited dan bangganya telah dpt tiket untuk menonton tayangan larut malam..citer coming soon dari thailand..masa mula2 ok je citer tu..tapi bila dah dia start part2 seram bodoh giler dia..aku mmg xtahan takut..xpenah aku rasa takut camtu time tgk movie..dahla ramai kat pawagam tu tapi aku masih takut..time nak balik pun satu hal..xpenah aku rasa seram cam tu..masih terbayang2 kesan solekan dlam filem tu..

ustaz azhar penah kata..manusia zaman sekarang ni pelik..tgk citer sedih kita nangis..tgk citer seram rekaan kita takut..tapi citer seram yang sebenar dan citer sedih yang sebenar kita xrasa ape2 pun..citer sedih sebenar adalah kita ni pasti meninggalkan dunia yang sementara ini..citer seram yang sebenar yang menanti kita adalah azab kubur dan azab kat akhirat..bukankan aku ni mcm bodoh klu takut pasal cerita rekaan yang xlogik tu smpai trauma..tapi bila aku dgr atau baca mcmna dasyhatnya azab kubur dan azab kat akhirat..aku xdela trauma..mcmla aku ni terlepas dari sume tu..amal pun ciput..huhu..

ternyata aku lebih takut pada solekan dan kesan bunyi filem..aku pun tahu bahawa pada hari akhirat..kita akan dibangkitkan bersama2 barang2 yang buatkan kita lalai utk berzikir dan beribadat kepada Allah..andai kat kat dunia ni kita asyik dengan bola..maka kita akn dibangkitkan dengan bola gantung kat leher..tapi bola tu bukanla bola kat dunia ni..ianya daripada api neraka yang maha dashyat itu..

P/s: sesungguhnya Allah itu maha pengampun..andai kata kita bawk dosa sebesar dunia kat Allah..nescaya Allah akan mengampunkan kita dgn rahmat dan kebesarannya(dgn syarat kita dah taubatla xnak buat lagi) tapi klu kita syirikkan Allah dgn sesuatu..maka itula dosa yang xkan diampun selama2nya..so jauhkanla dari perkara2 syirik..mohon ampun dari Allah..agar kita diampunkan kerana kejahilan kita..

1 comment:

CHELAH said...

dunia skrg atau umat skrg mngajar kita takut akn setan2 itu..pdhal yg ptut kita tkut adlh azab2 n bala dari Allah....sgt mnyedihkn bdk2 skrg sdah tersemat dlm hati mereka hantu adlh menda yg ptut dtakuti...sptut bdak2 skrg blaja tkut utk bcakap bohong psl dosa ini tidak...jd len plak....

tgk jer kt tv2 skrg nie....motif ntk teladan pdhal cerita sume latar blkg zmn mak2 kita...cmna bdk2 leh amik tldan??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...