Rakan Seperjuangan

Tuesday, April 21, 2009

Jin...

Kali ni aku nak kongsi sket pasal topik yang agak hangat sejak 10 tahun kebelakangan ini..xlain dan xbukan..topik pasal hantu, citer seram, syaitan dan sewaktu dengannya..

Aku nak kongsi pengalaman aku yang dan ilmu yang aku ade..aku dari dulu peminat citer2 seram..bodoh xbertempat..tiap kali aku tgk citer seram atau baca kisah2 seram..aku akan trauma berminggu2..tapi lepas tu aku teruskan juga..

Aku mmg xmalu nak mengaku aku ni penakut..kelas malam kat sekolah pun aku xjoin pasal aku takut..surau kampong aku pun jarang aku pegi mlam2 pasal aku takut..aku dari kecik sampai sekarang mmg otak aku dimuatkan tentang citer2 hantu yang dialamu oleh org2 kampung aku dan kejadian pun dlm kampong aku jugak..pergh,,time aku tulis ni pun aku terpaksa menahan seram…aku pasang surah Al Baqarah..baru tenang sket..

Beberapa tahun lalu aku pernah dgr kuliyah Dr Ismail Kamus pasal jin dan gangguan2 jin dan cara mengatasinya..sejak dari hari itu..aku seolah2 diberikan sedikit keberanian pasal aku dah tau hakikat kejadian kaum yg ghaib ni…

Aku mula diganggu semasa tidur sejak aku form 5..then selepas form 5, aku diganggu hampir tiap2 malam semasa aku cuba nak menghafal surah Yasin..last2 aku stop nak hafal surah Yasin..pada hemat aku..pasal bacaan aku xberapa betul kot…

Masa aku kat luar rumah pun sama jugak..aku mmg cpt seram bulu tengkuk..masa aku camping ke, tido tempat baru ke..mmg selalu je rasa seram xtentu pasal…masa aku masuk universiti pun sama jugak..kena ganggu masa tidur jugak..aku klu malam xleh nak tido mengiring ke kiri dan xleh juga tido terlentang..risiko kena ganggu tu besar,,,huhuhu..

Lepas aku dgr ceramah ustaz ismail kamus masa aku tahun akhir kat universiti..aku dah ok sket..xla takut mcm dulu..pasal aku tahu makhluk2 ni akan diazab dan dibicarakan di padang masyhar nnti..

Kesimpulan dari ceramah itu…hantu2 yang pelbagai rupa tu adalah golongan jin2 yang menggangu kita..kita kan tahu jin ni ada yang islam dan ada yang kafir..yang kafir tu dikenali sbg syaitan..yg islam tu kita ckp jin islam..yang ganggu manusia tu jin kafir..yg membisikkan dan menyesatkan anak adam pulak adelah syaitan…

Jin2 kafir ni mmg selalu ganggu org…pernah ke kita dengar sekolah cina atau sekolah India diganggu makhluk halus? Pasti jarang kan..tapi klu sekolah2 agama dan sekolah2 yang majority islam..mmg selalu ada gangguan hysteria dan sebagainya..yg terbaru ialah sekolah tanjung Lumpur kat pahang..berbulan2 kot kes tu..

Jadi kat sini mmg jelasla ini perbuatan jin2 kafir yang menganggu org2 islam..aku rasa aku terlalu penat nak huraikan sume..so aku buat kesimpulan jela..jin2 kafir ni tinggal kat tempat2 tinggi..dlm air..dan tempat2 yg xdibaca kalimah2 suci..jumlah keseluruhan jin melebihi jumlah manusia..mereka mmg ramai..

Andai kita dapt lihat mereka..jarum yang kita gugurkan dari tangan kita xkan jatuh terus ke lantai sebaliknya jatuh ke atas jin2..nisbah jin dgn manusia klu xsilap 1 manusia bersamaan 7 atau 9 jin..aku pun xsure tepat..

Mereka ni makhluk dan kita xperlu tunduk pada mereka..mreka mmg ade kelebihan2 seperti merasuk badan manusia..dan byk lagila..tapi mereka sama mcm kita..mereka xtau perkara2 ghaib..pasal mereka dah xleh naik kelangit..

Cara nak hindarkan gangguan mereka antaranya baca surah al baqarah..mereka xkan masuk dlm rumah kita atau bilik kita selama 3 hari..mereka(jin2 kafir) mmg pantang dengan ayat2 suci quran..contohnya ayat qursi..ungkapan seperti “SALAAMUN A’LA SULAIMAANU FILL A’ALAMIN”..pasal ade nabi Sulaiman kat ayat tu..golongan jin ni menurut kata ustaz ismail kamus akan lari bila dgr nama nabi sulaiman….

Makanan jin2 ni adalah asap dan tulang2..jin islam makan tulang2 yg disembelih dgn nama Allah..najis binatang pula menjadi makanan kepada binatang ternakan jin..perlu diigtkan bahawa golongan jin ini hidup lebih lama dari manusia..semakin tua, bdn mereka menjadi semakin muda..mereka juga dimatikan..

Jin ni biasa merupakan diri dlm bentuk ular, anjing dan sebagainya..oleh itu..jgn sembarangan mmbunuh ular yang masuk rumah kita..perlu kita halau dulu..lebih dari 3x..baru buleh nak bunuh ular itu..klu ular tu xlari la..

Byk lagila perihal jin yg aku xmmpu nak kongsi dgn sume..pasal aku letih nak taip..tapi antara tanda2 diganggu jin..susah nak tido..mimpi binatang seperti beruk ular anjing dan sebagainya..tido mata celik..dan byk lagila..

Dlm badan kita mmg ada jin..mereka melalui saluran2 darah dan boleh mengambil alih otak kita..contohnya bila kita tgk org dirasuk..ustaz ismail kamus juga pesan agar kita xbaling batu pada waktu malam..buang air dan tuang air panas kat tempat terbuka..takut nnti jin ingat kita sengaja nak baling kat mereka..padahal mmg kita xnmpak mereka..

Kejadian budak2 menangis waktu malam juga kemungkinan berpunca dari gangguan jin pasal mereka mmg nak menyesatkan ank2 adam..nnti kita akan cari tangkal utk dipakaikan kepada anak2 yang ternyata tangkal itu adalah syirik..justeru, jin telah berjaya menyesatkan akidah kita..

Klu kita dapat mimpi buruk..bgun tido..kita kena ludah belah kiri tiga kali sebagai penghinaan kepada jin yang membisikkan kita dari telinga kiri..berdoala selalu agar kita dijauhi dari gangguan jin yang nak menyesatkan dan menggangu kita..

Akhir kata..jgn terlalu pandang remeh tentang jin dan jgn pula terlalu takut sampai lupakan dan abaikan perintah tuhan..hanya tuhan yang maha berkuasa ke atas makhluk..tiada makhluk lain yang boleh menandingi Allah..

P/s: seram betul time aku tulis ni..tapi aku teruskan juga…huhu..Wallahua’lam..

2 comments:

dihaDiha said...

salam
terima kasih atas info tentang jin yg menarik
sy dah baca semua entry berkaitan
tq

Admin said...

W'salam...terima kasih sudi baca dah tinggalkan komen...setakat yang kita tahu...apa salahnya kongsi2 kan...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...