Rakan Seperjuangan

Sunday, May 17, 2009

Siri Israk Mikraj..

Sume dah tau kisah israk mikraj ni..cuma bg mereka yg dah lupe tu..aku nak igtkan disini bahawa antara tanda2 kekuasaan Allah adalah diperlihatkan kepada Nabi kita bentuk2 penyiksaan yg akan dihadapi oleh manusia2 yg ingkar pada perintah Allah..

Cerita ni ikut suke hatila nak percaya atau tidak..maybe dlm Quran xsebut dgn detail..so, mmg malangla klu masih ada org zaman ni yg mahu berpegang pada Quran je..pasti solat pun berterabur..pasal dlm Quran xsebut pun solat subuh berapa rakaat, pastu xsbut pun pasal sujud berapa kali, rukuk berapa kali(khusus untk golongan anti hadis peringkat bawahan)...hehehe..

Aku cuma nak tulis kali ini pasal balasan azab bg perempuan2 islam yg xmahu tutup rambut pada bukan mahram mereka..nabi ade tgk perempuan2 yg digantung pada rambutnya dan badan mereka itu dalam api neraka..nabi bertanya kenapa mereka diazab sebegitu dan malaikat menjawab mereka semua itu adalah wanita2 yg kat atas dunia ni xmahu menutup rambut mereka(dari pengelihatan bukan mahram) semasa kat atas dunia dulu..

Soal tutup aurat ni sekarang ni perempuan2 islam buat main2 je..

"bukan xmau pakai tudung, cume belum sampai seru",
"bukan xmau pakai tudung, cume belum nmpak cahaya turun dari langit",
"bukan xmau tutup rambut, nnti balik haji pakaila"..
"yg kamu duk sibuk tu ape kes?family aku pun xkisah aku xpakai tudung"..
"bukan xmahu pakai tudung, tapi belum ready lagi"..
"bukan xmahu pakai tudung, nnti lepas kahwin pakai la"..
"bukan xmahu pakai tudung, tapi slow2 la, nnti xikhlas pulak"...
"bukan xmahu pakai tudung, nnti2 dah tua pakaila".
"eleh, tgk yg pakai tudung pun ramai buat maksiat"
"tuhan xnilai dgn tudung, tapi tuhan nilai hati"
"walaupun kami xbertudung, tapi hati kami baik"
"jgn sebut pasal ni buleh x?, nnti kubur lain2 tau"
"kamu nak suruh aku pakai tudung, ape kamu igt kamu pakai tudung tu baik la?"
"buat ape pakai tudung kalau masih buat maksiat"
"ala..relaks la..nnti aku taubatla..tuhan kan maha pengampun"
"walaupun aku xpakai tudung, tapi aku sembahyang dan puasa juga tau?"

Itulah antara alasan2 yg bakal didengar jika kita nasihat perempuan agar bertudung..yela..bende ni xleh nak paksa kan..lainla perempuan tu anak kita..mmg kita buleh paksa..tapi klu mmber2 sendiri..kita doa2kanla agar terbuka pintu hati mereka..

Perempuan sekarang mungkin igt kalu mereka bertudung, maka mereka ni xkan laku dan xkan dipandang lelaki..hahaha..wahai perempuan2 yg igt mcm tu..suke cite aku maklumkan..hanya lelaki mata keranjang je yang nak tgk...klu lelaki beriman tu, tgk pun rasa kesian memikirkan saudara seagama mereka masih lagi xmahu ikut perintah tuhan..

so pilihla, nak tarik perhatian lelaki2 mata keranjang ke nak tarik perhatian lelaki2 beriman?kat dunia ni mmgla belum nmpak lagi kelebihan lelaki beriman ni..saat nyawa dihujung halkum, baru la tau langit tu tinggi ke rendah..baru la tau kebenaran janji2 tuhan..tapi time tu sesal dah xde guna..taubat pun dah xditerima..

Pikir2la..kita nak dunia ni nak harapkan keredhaan dari sape lagi klu bukan dari ALLAH..habis klu xmau ikut perintah ALLAH mcmna nak dapatkan keredhaan Allah..nak pakai tudung takut kena perli oleh mmber2..ade ke mmber yg perli tu buleh bg syafaat kat akhirat nnti?..buleh ke jawab depan tuhan..

"aku mmg nak pakai tudung, tapi nnti mmber2 aku ni perli pulak..oleh itu lepaskanlah aku dari seksaan ini..KAU seksalah mmber2 aku ni ya ALLAH"

hehehe..itu namanya lawak serius..mmber2 dan family pun sama langsung xbagi dorongan suruh pakai tudung..

"awak ni pakai tudung nmpak tua la pulak,hahahaha"
"awak ni kalau pakai tudung nmpak mcm mak cik cleaner pun ade, hahahaha"
"awak ni klau pakai tudung nmpak mcm org gaji indonesia pun ade,hehehehe"
"awak ni kalau pakai tudung dah jadi mcm org tua, hahaha"
"awak ni pakai tudung nak tunjuk alim ke?hahahaha"
"awak ni klau pakai tudung, mmg xcantik langsung, hahaha"

Itu cuma sebahagian je kata2 dorongan(baca hasutan) dari mmber2 dan family agar xmeneruskan usaha nak pakai tudung..igtla kita pakai tu bukan kerana org..tapi nak tunjuk kita patuh pada perintah Allah..bukan suruh letak besi berat atas kepala pun..mudah2an kita dapat ganjaran dari Allah kerana cuba nak laksanakan perintah yg telah disyariatkan..klu xsuka dengan perintah Allah..sila cari bumi lain..mcm juga klu xsuka undang2 JPJ..buatla jalan sendiri..

Bg mereka yg dah elok pakai tudung tu..kekalkanlah..jgn ikut fesyen zaman sekarang yg mengarut2..pakai tudung tapi leher nmpak, telinga nampak, baju ketat, bju lengan pendek, kain terbelah..tapi pakai tudung..igt tudung ni fesyen ke ape? Tahu la asal perempuan dari rusuk lelaki, mudah terpengaruh dengan pujuk rayu..tapi jgnla itu pulak dijadikan alasan..klu lelaki kata wanita ni lemah, melenting wanita2 zaman sekarang..tapi realitinya tgkla sendiri..malasla aku nak panjangkan..

P/s: Bg mereka yg nak mula pakai tudung tu, doa2la moga Allah berikan kekuatan agar dapat menangkis segala unsur2 jahat yg menghalang dari melaksanakan sebahagian dari tuntutan agama ini..seperti yg semua tahu..tutup rambut ada sebut dlm Quran dan xde pulak perselisihan dikalangan ulamak2 Sunni pasal kewajipan tutup rambut( beserta leher)..pakai2 elok2la..dlm solat elok je pakai tutup sume..kenapa bila luar solat nak tunjuk leher dan telinga dan jambul pulak? Wallahua'lam...

8 comments:

CHELAH said...

oo..bru ni time ak g kdai fotostat..

'ummi, ummi...nk bli nie' bdk ppuan kecik comel pkai tudung ala indo tp mmg labuh pdn ngn tshirt dak2 biasa..

tp yg ak pelik nyer..ummi dia masuk... tgk suar jeans ketat n tshirt free hair...

dlm hati ini ker 'ummi'...biasala kebiasaan ak klu jmpa ummi niemesti ustzh..tp nie..

dunia sdh berubah...

hady83 said...

dia pun tahu jaga keselamatan anak dia dari lelaki2 nafsu binatang kat luar tu..mudah2an nnti dia pulak ikut cara pemakaian anak dia..amiiin..

CHELAH said...

tp isu tudung nie..msuh minor bg aku..

yg lbh power pakaian laa..ketat2 n sendat2 tuu..bygkan laa xkesah laa ko backgroung cmna tp tshirt cmtu ppuan sume ader laa..ketat singkat n sendat..3S

skrg nie ppuan yg bek ngn ak nk suh pkai bju labuh2 ckit dr sngkat..

The Spiral Eyes said...

napa rasa cam kena perli je ni

hady83 said...

malu sebahagian dari iman..klu xmalu nak dedah tubuh dan pakai pakaian yg ketat2(walaupun aku suke tgk)..maknanya belum cukup beriman lagi la..rasa malu ni pasal ade iman, klu iman xde, nak malu apenya kan?

Fixd said...

Zaman sekarang, dah byk pompuan berbaju tp bogel.... nk kiamat dh ke? Wallahualm

CHELAH said...

aku suka jgak tgk..tp malu gak nk tgk...tp maluu sgt klu tu org trdkat ngn kitaa

hady83 said...

mmg betol tu..klu org terdekat lagi kita malu nak tgk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...