Rakan Seperjuangan

Sunday, May 3, 2009

Mati Bujang..

Topik ni biase je..cuma dikelirukan bila ada org yg tanya..kalau lelaki yg mati tu belum beristeri, kat syurga nnti akan dapat bidadari..persoalannya mcmna dgn perempuan yang kat dunia ni xde suami..kat syurga nnti sape suami mereka?..

aku ni lelaki..mmg xpikirla pasal tu..yg aku tau kat syurga nnti ada bidadari yg tugasnya melayan penghuni syurga..bidadari ni tuhan jadikan ia dari mutiara..kita manusia dari tanah..bidadari ni ganjaran kita duk tahan nafsu atas dunia ni..

kat syurga juga ada golongan WILDAN..iaitu pelayan kanak2 yg terdiri dari anak2 org kafir yg mati sebelum baligh..tugas wildan ni adalah pelayan penghuni syurga..

berbalik pada perempuan yg kat dunia xde suami..mereka ni akan berkahwin dgn lelaki yang kat dunia ni xde isteri..depa akan kawin kat syurga..tapi lelaki akan tetap dpat bidadari..isteri tu bgai permaisuri..perempuan2 dunia yg masuk syurga akan jadi cantik dan xde sifat cemburu..syurga itu tempat berseronok..dikatakan lelaki akan mempunyai kekuatan umpama 70 ekor kuda, dikurniakan paling kurang 70 bidadari...buleh jimak tanpa henti(ni part org lelaki tunggu2)..tapi klu kat dunia dah langgar perintah tuhan..kena azab dulula nmpaknya..huhu...

perempuan yg byk suami kat dunia pulak..ada ulamak kata, akan bersama dgn suami yg paling akhir..tapi ade jugak yg ckp akan bersama dgn suami yang paling sayang kat dia..ada pulak yg kata akan bersama dgn suami yg paling soleh antara mereka..tuhan tu maha adil..xpayahla nak menilai dgn akal kita yang singkat ni..

bg mereka yg kat dunia ni xmmpu nak kwin..jgn sedih..teruskan usaha..bykkan doa..

P/s: mintak2 aku ni masuk dlm golongan ahli syurga..amin...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...