Rakan Seperjuangan

Sunday, May 17, 2009

Bidadari?

Selepas menulis entry yg agak kontrolbesi...ni aku nak tulis pasal entri yg buat org lelaki suke dan perempuan pulak mgkin xberapa nak suke..aku ulang ye..mgkin sahaja..lelaki yg normal aku percaya sumenya suka dgr pasal bidadari ni..bidadari aku maksudkan disini adalah bidadari kat syurga yg telah pun ada dan menunggu2 saat kehadiran kita sume para lelaki ahli syurga..hehehe..

Betul ke mereka dah ade wujud sekarang ni? jawapannya tidak mustahil kerana Allah maha berkuasa..adepun bidadari2 kat syurga ini diperbuat dari mutiara..cantik tu mmg xleh nak digambarkanla..pasal sume bende kat syurga ni mata xpenah lihat, telinga xpenah dengar, otak xleh nak imagine..jadi jgn persoal la nikmat tuhan nak beri kat manusia ni..pasal ape? pasal kat dunia, lelaki2 islam ni terpaksa tahan nafsu mereka..nak kawin lebih pun isteri marah..nak berzina dan tukar2 pasangan lagila xboleh..so mmg berbaloila kesabaran para lelaki kat dunia ni duk tahan nafsu..

Timbul pulak persoalan hasil dari pemikiran dangkal manusia..ape nnti isteri xcemburu ke pasal lelaki yg paling rendah tarafnya "koman" kat dlm syurga nnti akan dapat seramai 70(tujuh puluh) bidadari..ape lagi yg lelaki yg byk amalannya kat dunia..isteri ahli syurga pulak xkan cemburu pasal perempuan dalam syurga nnti semuanya perempuan2 yg beriman..bukan yg mcm kat dunia sekarang ni..so mmg xkan timbul isu cemburu2 ni walaupun suami mereka ada ramai bidadari..

Diceritakan nnti ahli syurga bertanya pada bidadari dlm syurga..mcm mana bidadari tu buleh kenal mereka?padahal belum pernah berjumpa..maka jawab bidadari..Allah telah menulis nama ahli syurga pada dada bidadari2..so mmg xkan timbul kekeliruan la..hehehe..

So klu nak dpat lagi byk bidadari..kenala kita buat banyak kebajikan..derma, solat sunat, dan sebagainya..klu seribu kebajikan, seribu bidadari menunggu kita..tapi igt, jika solat fardu xlengkap..kebajikan yg kita buat tu xkan dikira dan ditangguh dulu..

Jika bidadari2 berasa rindu kat suami2 mereka kat dunia ni..maka mereka pun keluar dari syurga, maka ditegah oleh malaikat Ridhuan(penjaga syurga), disuruh kembali masuk dlm syurga..dan disuruh bidadari2 ni tengok ke atas..dari situ mereka akan dpat lihat ape yg dibuat oleh bakal suami mereka kat dunia ni..klu mereka tgk kita tgh buat baik xpela juga(tentu depa gembira)..ni klu depa tgk kita..time tu kita tgh buat maksiat, xtaula nak ckp ape(kecewanya depa)..huhu..

So..perempuan2 beriman kat dunia ni xperlula nak berasa iri hati dgn nikmat tuhan ni...pasal nnti klu dah masuk syurga..hati dah bersih..xkan rasa cemburunya tgk suami mereka bersama bidadari2..perlu diketahui umur ahli syurga adalah 17 tahun kesemuanya..tidak ade yg tua..perempuan solehah bila masuk syurga nnti..wajah akan bertambah cantik..so jangan risau la..pastikan amal tu cukup agar dpat masuk syurga Allah..

Tentang lelaki pulak..kekuatan mereka akan ditambah..sama dgn 100 ekor kuda klu xsilap aku..wow..mmg power la beb? mana xpowernya..bidadari ramai..kat syurga nnti lelaki buleh jimak tanpa henti..xmcm kat dunia ni..hehehe..so klu nak masuk syurga, buatla ape yg disuruh oleh Allah..tinggalkan ape yg dilarang oleh Allah..mudah2an kita sume akan dimasukkan kedalam syurga dgn rahmat Allah..

P/s:Ni baru serba sedikit pasal nikmat2 kat syurga..byk lagi bakal menanti..kat neraka pun lagi dashyat woo..huhu...

2 comments:

CHELAH said...

isteri kita akn jd ketua bidadari tersebut...bg ppuan yg kawin dua(after cerai)plak dia leh pilih nk suami mn..yg terbaek bg dia laa...


lelaki plak..tgk janggut laaa..byk mn..byk tuu laa bidadari diaa..

hady83 said...

aku belum dengar lagi pasal jumlah janggut tu..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...