Rakan Seperjuangan

Friday, May 8, 2009

Alhamdulillah..

Ungkapan ini amat senang sekali disebut berbanding nama2 artis yg kadang2 berbelit2 lidah nak sebut tapi kita cuba juga nak sebut..ungkapan ALHAMDULILLAH ni xdela susah mana pun nak sebut..

Tahukah anda ape maksudnya..ia bermaksud "segala puji bagi Allah"...klu kita amalkan ia selepas buat sesuatu yg baik..maka kita akan dapat berkat..dimulakan dengan basmalah disudahi dgn hamdalah...

Basmalah= Bismillahirrahmaanirrahim..
Hamdalah= Alhamdulillah...

Klu setiap kali kita nak buat sesuatu yg baik..kita amalkan mulai dgn basmalah..diakhiri dgn hamdalah..maka pekerjaan kita tu akan dapat berkat..

dulu ada cerita pasal suami yang nak kenakan isteri dia yang selalu baca bismillah sebelum nak buat sesuatu..satu hari suami ni letak ular dlm bekas makanan..isteri dia macam biasa baca bismillah..tiba2 ular itu bertukar jadi emas..kesahihan cerita ini aku xtaula..tapi moral of the story nya mmg ada..xrugi pun baca bismillah..daripada duk menyanyi2 sambil buat keje..

P/s: sekali baca Alhamdulillah..dapat kebajikan atau pahala sepenuh mizan(timbangan)..klu banyak kali baca? lagi byk dapat..pikir2kan la..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...