Rakan Seperjuangan

Thursday, December 23, 2010

Hukum...bermacam hukum...

Entri 284: Aku cuba nak letak link saje pada gambar2 ngeri yang bakal dipaparkan...tengok apa jadi...heheheh..

Tajuk hukuman mati di serata dunia...aku ambil dari forum kat gempak.org...



Kat siam hukuman matinya ini macam

Kat vietnam
Kat arab saudi (sebelum)
Selepas

Kat Yaman pulak begini.

Sementara itu di negara Iran (sebelum)

Selepas


Kat Amerika pulak

Selepas.(kerusi karan)

Hukum rejam dengan batu.

Rejam lagi...

Kat India pulak begini caranya

Semasa Taliban

Afghanistan

Afghanistan lagi...

Kat negara cina

cina lagi

Life over...


P/s: Semua kematian tak kira cara pun adalah sakit, cuma bezanya seksa sebelum nak mati tu...apa komen anda terhadap gambo2 yang buat kita bersyukur masih dapat hidup ni..siap pelan apa nak buat 30 tahun akan datang?





4 comments:

SMART said...

pancung dgn pedang tajam..arab saudi. yg tu plg cepat nmpk..so yg tu plg kurang seksa la..yg tu bgus..huhu..

hukum rejam dgn batu tu..utk yg berzina kn?

Hady83 said...

ikut sains..sakit tu dari saraf otak, kalau dah DC, mmg dah xsakitlah dari segi fizikal..tapi sakit pasal nyawa dicabut tetap ada..kalau nabi pun rasa sakit...kita ni lebih2 lagi..

Rejam dengan batu tu bagi yg disabitkan salah berzina bagi yang dah kawin, rasanya bukan senang mau cari saksi yang adil 4 orang..maybe depa ni mengaku sendiri kot...itu ok lagi batu kecik...org yg xpaham mcmna hukuman buleh dijatuhkan mmg akan mengutuk.

Anti hadis pulak akan kata tidak sebut dalam quran tentang rejam dengan batu sampai mati...bla bla bla...

~hAKim ZaiLAn~ said...

bandingan sekali ngan hukuman sekular kat malaysia ni..huhu

Hady83 said...

mesia bukan xde langsung pelaksanaan hukum islam...cuma berterabur...bab khalwat kawin cerai sume tu dah ok sket..cuma bab zina tu..masih under takzir...sama ada masih mengkaji nak buat atau mengkaji nak elak...itu bukan tugas kita rakyat biasa..cuma kalau kita dah pilih pemimpin tu..sure kita dapat share yang sama..pemimpin tu buat baik..kita pun dapat pahala pasal mengangkat pemimpin yang baik...baik dalam erti kata tidak ingkar perintah ALLAH..bukan baik pasal tak kacau orang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...