Rakan Seperjuangan

Friday, August 21, 2009

Fahaman Yang Sesat

Dari Ceramah Ustaz Kazim Elias...

Berkenaan AL QURAN:



Jika ada org letak air mineral atas AL Quran, maka org itu akan kena marah..jika ada org letak majalah mangga atas Quran, maka org yg letak tu akan kena marah kerana tidak hormat Al Quran...TAPI MACAM MANA PULA JIKA UNDANG LORD REID DAN COMMON LAW DIANGGAP LEBIH TINGGI DARJATNYA DARI AL QURAN...HINGGA UNDANG AL QURAN PUN BULEH DIBATALKAN...ini adalah perlembagaan negara Malaysia yg mengaku negara islam..tapi kedudukan AL Quran lebih rendah dari perlembagaan negara yg digubal oleh org kafir iaitu lord reid...common law digunapakai kerana dianggap sesuai berbanding hukum2 dalam AL QURAN...alasan negara ini berbilang kaum adalah alasan jahil yang amat...selagi ia berkaitan dengan org islam, selagi itu akan dikenakan hudud dan qisas...contoh org kafir mencuri barang2 org islam..org kafir itu akan kena hudud...jika org hindu mencuri dari org hindu maka xperlulah dihukum hudud..ini pun susah nak paham ke? di mana pula isu berbilang kaum ni jadi masalah?Banyak lagi hukum dalam quran selain dari dari hudud..hukum poligami masih lagi jadi isu besar...segala hukum dalam quran perlu dipatuhi...

jangan tgk AJARAN AYAH PIN je yg sesat, tapi sikap kita yg tolak hudud, pertikai poligami, pertikai faraid, pertikai kewajaran lelaki jadi pemimpin, pertikai kewajaran menutup aurat, pertikai kewajipan amar maaruh nahi mungkar...ini pun SESAT juga...buleh jatuh syirik, silap haribulan buleh jatuh murtad...

Berkenaan JAMPI dan MENTERA:




Kena rujuk ustaz2 yg mursyid dulu..baru buleh nak amalkan...isu ini mmg sebati dengan masyarakat melayu kita...pegi mekah 10 kali pun masih percaya bomoh2...andai diberi mentera atau jampi, tolong rujuk pada ustaz2 dulu..agar kita tahu makna disebaliknya...

Berkenaan AURAT:





"Walaupun I xpakai tudung, tapi HATI I baik tau"....ini kata2 yg sesat kerana Allah wajibkan pakai tudung, tidak usah nak kata baiklah jika engkar perintah ALLAH...yg penting kita tutup aurat dengan sempurna dulu, baru fikir soal hati ni...HANG PAKAI TIDAK TUTUP AURAT, WALAU HATI HANG BAIK, TAPI HANG TETAP JAHAT KERANA ENGKAR KEWAJIPAN TUTUP AURAT.


"walaupun saya xsembahyang, tapi HATI saya tidak jahat, jiwa saya masih Islam"..yg ni pun SESAT....KALAU AWAL-AWAL DAH TOLAK ISLAM(tinggal solat), PASTU NAK MENGAKU HATI BAIK, MACAM MANA IA BOLEH BERLAKU, KERANA HATI DAN PERBUATAN ITU SELARI...

"walaupun saya tidak solat, tidak tutup aurat, tapi hati saya baik, saya bagi derma pada anak yatim"...yg ni pun SESAT kerana derma pada anak yatim tu adalah hal yg lain...solat dan tutup aurat tu KEWAJIPAN pada UMAT ISLAM...derma tu bukan nak kata xbaik tapi yg lebih penting adalah menunaikan KEWAJIPAN...

Berkenaan SEKULARISME:

Agama adalah sama, semua agama menuju syurga, semua agama menyeru pada yg baik...ini adalah kenyataan yg SESAT..

SEKULAR= Agama lain, politik lain. Agama lain, cara hidup lain. Agama lain, rezeki lain.

Sekular ni boleh mmbatalkan Iman...
Liberalisme: tengok saja shah rukh khan, isteri dia hindu...tapi org xkisah..siap dapat gelaran datuk lagi...hehehehe...


P/s: ceramah ustaz kazim ni agak pedas sket bagi sesetengah org...aku cuma ambik ape yg aku betul2 yakin je...hehehe...

2 comments:

syahbandar87 said...

cnth yg agak baek ttng letak buku ats alquran tu x boleh.hehe..klu meletakkan undang2 ciptaan kafir barat lebih tinggi dr undang2 islam dan alquran maka lebih berat lagi la x bolehnye..perumpamaan yg senang orng nk phm.tahniah
:)

Admin said...

Tahniah pada ustaz kazim...dia bagi contoh letak botol air mineral pun org marah..apatah lagi majalah mangga...tapi klu letak perlembagaan negara melebihi hukum AL QURAN sume pakat diam je...sama ada xpaham atau mmg buat2 diam...undang2 baru salah satu..byk lagi benda lain yg org xmau ikut QURAN mcm poligami dan sebagainya...solat dan puasa tu xpayah nak katalah...dah jadi lumrah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...