Rakan Seperjuangan

Saturday, July 25, 2009

Umat Islam dibutakan



Awal bulan ini..satu dunia meratapi kematian seorang raja pop..bukak tv je ada berita pasal kematian raja pop..bukak radio je sume lagu2 dia..time pengebumian pulak disambut mcm pesta..tapi berapa ramai umat islam yg tahu pasal kisah seorang wanita islam yg ditikam sebanyak 18 kali dalam mahkamah di Jerman..aku ulang, dlm mahkamah tu..bukan dibelakang lorong gelap..ditikam 18 kali tanpa dihalang oleh sape2 pun..suami dia yg nak tolong pulak ditembak oleh polis dlm mahkamah tu dgn alasan tersalah tembak..dahla muslimat ni mati setelah 18 kali ditikam, suami dia yg turut ditikam 3 kali pulak ditembak polis..

Seorang muslimat Mesir di Jerman, Marwa Al-Sherbini, yang pada Ogos 2008 telah memfailkan saman kepada jirannya yang menggelarnya sebagai 'Terrorist', kerana beliau berhijab.Diulang, beliau digelar 'Pengganas', kerana beliau B.E.R.T.U.D.U.N.G. !!


Allahyarhamah telah menang dalam kes ini dan jirannya dikehendaki mmbayar denda 2500..namun selepas itu jirannya terus menikam Allahyarhamah dikhalayak ramai di dalam mahkamah yg sama..

Lihatlah dunia, sedarlah wahai umat Islam sekalian, kita xleh nak harap pada mahkamah ciptaan manusia, kita xleh nak bergantung pada org bukan Islam utk mmbela kita..

tapi apa nak buat..umat Islam sendiri pandang hina pada hukum Islam..

P/s: umat islam di selatan thai ditembak didalam masjid, umat islam di iraq ditembak didlam masjid, umat islam di china ditembak di hadapan masjid..tapi apakah tindakan negara2 islam..pemimpin2 negara yg mengaku dia pemimpin islam?buat bodo je..bukan negara dia..inikah pemimpin yg kita nak bergantung harap?

2 comments:

syah_bandar said...

sedih dngn peristiwa yg terjadi kt muslimah tu..cane di dlm mahkamah yg diawasi boleh terjadi kes seumpama ini.seperti sesuatu yg dirancang dan disubahati.dan juga peristiwa umt islam dibunuh di masjid2.umat islam haruslah buka mata.jngn abaikan saudara seagama kita terus ditindas

hady83 said...

itulah pasal...kita umat Islam ni siap berkabung lagi pasal kematian artis2...tapi pasal pembunuhan kejam macam ni..media xambil peduli pun...mmg nabi dah pesan..org2 kristian dan yahudi xkan redha pada org2 Islam sehingga org2 Islam ikut telunjuk mereka, ikut mereka sampai ke "lubang biawak" sekalipun...pesan nabi 1400 tahun lalu ternyata benar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...