Rakan Seperjuangan

Tuesday, July 28, 2009

Kau macam Yahudi, macam Nasrani

Nabi kita dah banyak kali sebut pasal yahudi nasrani ni, dua golongan yg akan memusuhi umat Islam, tidak akan redha pada ajaran Islam, sampai hari kiamat. yahudi dan nasrani(kristian) ini akan menjadi ikutan umat Islam pada akhir zaman, segala tindak tanduk yahudi dan nasrani akan turut diikuti oleh umat Islam, nabi beri contoh, jika yahudi dan nasrani masuk dalam lubang biawak yg kecil dan jijik itu pun, umat Islam akan ikut sama masuk dlm lubang biawak..nak tunjuk betapa bodoh dan jahilnya umat Islam akhir zaman, xmahu dah ikut Quran Sunnah, tapi lebih rela ikut yahudi dan nasrani.

Kebencian nabi pada golongan ini terserlah apabila nabi sendiri mahu menghalau semua org yahudi dan nasrani dari tanah arab. kerana yahudi dan nasrani ni sudah tidak boleh dibawa berunding. selalu tikam belakang.

Tiap2 hari dlm 17 rakaat sembahyang kita mintak doa agar kita tidak mengikut jejak yahudi dan nasrani.iaitu dalam surah Al Fatihah yg menjadi rukun solat:

"Tunjukkanlah kami jalan yg lurus. Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai(YAHUDI), dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat(NASRANI).

golongan yahudi adalah golongan yg paling dimurkai oleh ALLAH, golongan ini pernah mmbunuh Nabi Yahya dan Nabi Zakaria, mahu mmbunuh Nabi Isa, meracuni Nabi Muhammad..dan golongan ini juga yg telah mengaku membunuh seramai 30 org nabi dalam hari yg sama.

golongan Nasrani pulak sesat pasal mereka ni anggap Nabi Isa tu anak tuhan dan dari dulu golongan ini menjadi kuda tunggangan org Yahudi.

Antara perbuatan2 yg mengikut cara yahudi dan nasrani:

1. Sambutan harijadi xlengkap tanpa kek, lilin, dan nyanyian.
2. Berpakaian hitam ketika berlaku kematian
3. Pakai tanda pada tubuh atau melilit sesuatu pada badan tanda berkabung
4. Meletakkan kalungan bunga, menghormati, tabik pada patung2, tugu dan sebagainya
5. Sekadar bertafakur bg mengingati kematian
6. Bermegah2 dan menunjuk2 kemewahan pada majlis perkahwinan
7. Memakai pakaian ala2 nasrani dan ritual2 ala nasrani seperti acara memotong kek dan sebagainya
8. Membina binaan indah pada kubur, dah macam kubur agama lain
9. Meletakkan kalungan bunga pada kubur
10. Undang2 yg berasal dari yahudi dan nasrani
11. Melantik org yahudi sebagai penasihat kewangan
12. Riba yg sudah menjadi darah daging dan dilindungi undang2 di negara Islam
13. Beramal sebahagian(solat,puasa) dan kufur pada sebahagian(ekonomi, undang2)
14. Mahkamah yg tetapkan penceraian, cerai kat rumah kena denda

Banyak lagilah yg akan menjadi lumrah bg umat Islam, tapi yang hairan bila kita cakap "Kau ni macam YAHUDI, mcm NASRANI"..pasti dia marah..mcm kita kata kat pencuri "Kau ni pencuri"..pencuri itu pun marah..inilah realiti umat islam sekarang, cukup marah bila kita cakap mereka sama mcm yahudi nasrani, tapi perbuatan mereka tu jelas mengikut yahudi nasrani..cara berpakaian anak2 muda Islam, mengikut cara pemakaian org yahudi dan nasrani..mewarnakan rambut, lelaki pakai subang, rantai, gelang..mendedahkan aurat dan sebagainya..malu utk berpakaian yg dianjurkan oleh Islam.

Sudah xjauh beza cara hidup org Islam sekarang dgn cara hidup golongan yahudi nasrani, baik dari segi pakaian, ekonomi, perundangan, perayaan, kematian dan sebagainya..

P/s: pendek kata, ramai umat Islam menganggap:

Andai kata hukum datang dari Islam, ia membebankan.
Andai kata hukum datang dari Quran, ia xboleh dipercayai, kejam dan sebagainya.
Andai kata hukum datang dari Sunnah, tidak sesuai dilaksanakan pada masa sekarang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...