Rakan Seperjuangan

Wednesday, July 29, 2009

Kelebihan Istighfar

Aku sendiri dah lupa sama ada aku dah sebut pasal ni dlam entry2 aku sebelum ni..tapi kalau dah sebut pun apa salahnya...

ceritanya pada tahun 2007, aku bukak tv, ada rancangan larut malam yg mmg dah kul 2 atau 3 pagi kat tv1..xlain xbukan rancangan keagamaan la..time tu ada mufti atau timbalan mufti negeri mana pun aku dah xigt..aku cuma igt pesan dia je..

Dia pesan, jika kita menghadapi masalah yg bg kita dah xde jalan keluar..kita mmg dah buntu pikir penyelesaian tapi masih xdpt lepas..maka kita digalakkan utk BERISTIGHFAR sebanyak paling kurang pun 70 (tujuh puluh) kali sehari..aku pun masuk tido la lepas tu kot..

Masa berlalu dan aku masih ingat pesan org tu, time aku ada masalah yg besar..aku hanya berharap pada ALLAH sahaja dan aku pun beristighfar dengan byknya..tapi yg menariknya..ALHAMDULILLAH..syukur yg amat kerana aku berjaya mengharungi semua masalah tu..kadang2 dengan cara yg misteri dan xpernah tercapai dek akalku yg singkat ini..tapi aku pun mcm org lain juga..dah senang sket mula lupakan tuhan..time susah baru igt tuhan..tapi setakat ini..cara beristighfar sekurang2nya 70 kali sehari tidak pernah mengecewakan aku..

Ada jugak aku pesan pada mmber2 lain..tapi aku xsurela depa amal ke tidak..cuma aku nak nyatakan disini...ALLAH maha kuasa...mintalah pertolongan dari ALLAH dengan sabar dan mengerjakan solat..jgnla mintak hari ni esok nak dpt terus..huhu..

P/S: sekian sahaja ilmu yg aku nak kongsi di pagi yg berbahagia ni..diakhiri dgn "DOA ITU ADALAH SENJATA PALING HEBAT BAGI UMAT ISLAM"

3 comments:

syahbandar87 said...

ye saya sokong.doa adalah senjata utama umat islam...plng penting menyakini dan berusaha slps kita berdoa..insyarallah akan termakbur

Anonymous said...

ilmu ko tuuu mmberitahu kelebihan n kemanisan apabila kita yakin dgn kekuasaaan Allah... bila dpt keyakinan tuu..d mn Islam tu memudahkan n Allah sentiasa mmberi petunjuk..korang akn jd sgt cool mghadapi musibah..(berdasarkn pnglman)

Admin said...

hehehe..tq anonymous..xdelah sangat cool...tapi at least kita tahu kita tidak bersendirian..tuhan kita ALLAH..agama kita Islam..kitab kita AL QURAN..nabi kita MUHAMMAS S.A.W

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...