Rakan Seperjuangan

Friday, June 4, 2010

Piala Dunia Vs Penderitaan Palestin Vs Kelicikan israel

Situasi: Baru mendapat pesanan dari salah seorang co-writer pasal dia dah emelkan satu artikel pada aku…berkenaan benci kat israel sekadar hangat2 taik ayam dan pasal kemungkinan org akan lupakan penderitaan Palestin bila piala dunia dah start. Berikut adalah artikel tersebut..

Salam...

Dunia akhir2 ni penuh emosi mengecam tindakan rejim israel aka zionis yang secara trang2an menyerang delegasi keamanan dari pelbagai negara...sungguh biadap dan berani mereka! Dakwaan konon nak memastikan keselamatan sebenarnya berniatkan untuk mmbunuh semua anak kapal mavi marmara. Kalau dah kejam, kejam jugak! Kali ni sebuah lagi kapal (terlupe pula namanya) sekali lagi berusaha untuk menjangkau misinya ke palestin...moga-moga sampai dengan selamat dan berjaya dalam misinya mmberi bantuan kemanusiaan kepada saudara kita di sana..

Sungguh, memang seluruh masyarakat dunia mengutuk habis kat israel tu..baik dunia islam dan umat manusia sluruhnye semuanya bangun menentangnye..tak terdaya berkerah tnaga, sekadar laungan slogan anti israel pun mamadai..nak buat bagaimana...apalah daya masyarakat dunia bbanding kuasa besar polis dunia amerika..

Tapi..sehingga bilakah kecaman ini bertrusan? Adakah sekadar 2 3 hari ni atau paling lama sminggu dua?

Mengikut pemerhatian lalu...situasi ni takkan berlanjutan lama..apabila dah senyap maka tak ada siapa lah yang nak ingat balik..konon-konon da ok lah kat sana tu..dah aman...

Tapi....lupekah kalian....dalam senyap yang dunia rasa palestin tengah aman damai tu lah sebenarnya penderitaan mereka masih berlarutan...

Lebih-lebih lagi tak lama lagi demam piala dunia kembali lagi..tempoh sbulan 11/6-11/7 nampaknya tempoh ideal yang cukup untuk palestin dihancurkan zionis.. Dikala semua masyarakat beralih arah berfanatik dengan bola tanpa disedari israel akan semakin ligat memusnahkan palestin..percaya lah..

Media memang lah sekarang tumpu pada isu serangan israel pada kapal keamanan tu tapi 3 4 hari lagi nanti tengok lah..silap hari bulan isu ni langsung tak disebut2..

Silap hari bulan lagi...selepas berakhir demam bola masyarakat banyak yang mandi korban di sana..sendirian lah mereka berjuang bukan saja untuk sjauh matlamat menyelamatkan tanah air, tapi untuk diri dan kelurga sendiri pun kesukaran..sedangkan warga dunia lain alpa dengan bola..bola dan bola..

Erm...memang licik israel ni...manusia2 ni saja yang tak sedar...huh!

ARTIKEL INI DITULIS OLEH PENULIS JEMPUTAN MERANGKAP RAKAN SEPERJUANGAN AKU: EMI..

P/s: Bumi Palestin xpenah aman, cuma kita ingat depa tu aman pasal xde liputan media...tgklah berita dunia kat rtm1 tu...tiap2 hari ada laporkan pasal palestin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...