Rakan Seperjuangan

Friday, June 5, 2009

Mas Kahwin Al Quran

Ramai yg mungkin xsedar bahawa mas kahwin Al Quran tidak digalakkan dalam islam..sedangkan nabi sendiri pun xpernah beri mas kawin berupa al quran..xkan kita ni lagi hebat dari nabi..kes yg benarkan mas kawin berupa ayat2 quran tu hanya bila si suami tu mmg tidak mempunyai harta2 lain yg nak diberi pada isteri...

Tapi jgn melenting pulak..xsalah jika kita nak bg AL Quran sebagai hantaran kahwin..cuma mas kawin berupa Al Quran tu mmg xdigalakkan dlm islam..

MAS KAHWIN= pemberian dari pihak lelaki yg boleh mmbuatkan bakal isteri yg akan dikahwini itu dapat rasa seronok dan berbahagia..dlm erti kata lain, sekarang ni duitla..perempuan dpat duit kan seronok..tapi mas kawin sekarang ni rendah je..hantaran (hidden charge) tu yg mahal..mas kawin cuma 22 ringgit, tapi hantaran 20 ribu ringgit..hipokrit pun ade gak..hahaha..depa ni pakai hadis "seelok mas kawin tu adalah yg rendah"..tapi hantaran tu xigt dunia pulak..

P/s: nak kawin sekarang ni klu xde 20 ribu dlm tangan, jgn nak mimpi..itu pasal kes maksiat dan zina serta seks luar nikah dan kwin lari ditambah dgn kwin sndiket ni byk berlaku..pasal ia xperlukan bajet yg besar..cuma pakai ayat2 je..pujuk rayu je..daripada byr wang hantaran 10 ribu kat pempuan, baik beli atau modified kereta atau motor yg buleh naik hari2..berbanding perempuan yg emo dan suka berleter xkira masa...APA KATA LELAKI? SETUJU?

1 comment:

CHELAH said...

AKAN SETUJU.....hahahaah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...