Rakan Seperjuangan

Friday, September 11, 2009

Remaja Malaysia Vs Remaja Palestin

Aku telah membaca satu entri dari blog mmber aku iaitu syahbandar87...
dalam entri dia ada menyebut pengalaman dia bertemu warga palestin yg dah berumur datang ke Malaysia dan bersama2 solat bersamanya...namun ape yg menarik perhatian aku adalah, intipati nasihat dan perkara yg dikongsi oleh warga palestine itu...

Antara kandungan ceritanya ada mengisahkan tentang seorang ibu yg sanggup menggadaikan barang kemasnya demi membeli senjata bagi menentang yahudi.

"beliau turut bercerita ttng seorang wanita palestien yang sanggup menggadaikan barangan kemas miliknya untuk membeli senjata kepada anaknya..untuk membolehkan anaknya berjihad di medang perang.kata wanita itu"ambil la senjata ini wahai anakku,jangan engkau balik selagi engkau tidak syahid ataupun tidak membunuh tentera yahudu dan memberi kemenangan kepada umat islam"..lalu anakknya dngn taatnye mendengar perintah ibunya itu..dan beberapa lama menantikan khabar dari anaknya akhirnya si anak ini menelefon ibu yang amat dirinduinya"ibu,saya amat rindukan ibu..saya telah berjaya membunuh 30orang tentera yahudi".."alhamdulillah wahai anakku".."bolehkkah saya balik sekarang ibu?".."tidak boleh,jangan sesekali engkau balik ke rumah ku selagi engkau tidak syahid dan jngn sesekali engkau balik ke rumah selagi engkau tidak dapat membebaskan tahanan2 umat islam oleh tentera yahudi"...lalu si anak ini mendengar lagi perintah ibunya kerana taat pada Allah..dan si anak ini dengan beraninya menyerang skali lagi tempat tentera yahudi untuk membebaskan umat islam yang ditawan..dan akhirnya ahlamdulillah si anak ini syahid di medang perang..apabila berita ini sampai kepada si ibu lalu si ibu ini sujud syurku pd Allah kerana mengambil anaknya di jalan syahid"




Begitu hebat warga palestin ini...mereka sanggup berkorban ape saja...klu warga palestin mcm warga malaysia, pasti dah lama tumbang negara palestin tu..huhu...kat sini senarionya lain...

KAT SINI IBU SANGGUP GADAI DAN JUAL BARANG KEMAS BAGI MEMASTIKAN ANAKNYA MENANG PERTANDINGAN NYANYIAN...hehehe...sanggup buat ape saje bg memastikan sokongan org ramai terhadap anaknya semakin bertambah...agar anaknya dikenali sebagai artis, org kampung setempat pun bangga bagi sokongan agar budak kampung mereka menang...mereka lebih bangga kampung mereka menghasilkan penyanyi...menghasilkan artis...malah ada masyarakat islam sendiri mencemuh pelajar lulusan agama yg baru tamat belajar dari luar negara...hehehehe...aku ckp ni berdasarkan pengalaman org lain yg penah mereka cerita kat aku..betapa mak ayah mereka sendiri malu kerana anak mereka ni lulusan agama...nnti org kampung akan pandang serong pelajar lulusan agama ni...yg panfang serong ni bukan org kafir tapi org islam sendiri...betapa bengongnya masyarakat malaysia...

Berbanding ibu di palestin yg xbagi anak dia balik rumah selagi xmati syahid...kita kat sini anak kena rotan kat sekolah pun dah naik mahkamah...mmber aku pulak pernah didatangi oleh bapa muridnya dengan mmbawa senapang...hehe..cikgu kat malaysia pun dinafikan hak utk mendidik...maybe ada cikgu yg melampaui batas...tapi aku dulu pun kena rotan juga..kena rotan pasal cikgu xmau kita ulangi salah yg sama...hehehe...

Bandingkan betapa bangga ibu yg mendapat tahu anaknya mati syahid...pernah aku dengar kisah serupa ini yg mana seorang ibu yg ketiga2 anak lelakinya gugur syahid di medan perang...ibu itu tidak marah pada ALLAH...xmcm situasi kat malaysia ni..bila anak lelaki mati, ibunya naik gila, meraung2...seperti perlakuan masyarakat arab jahiliyah...ikutkan hati nak je aku sound depan2...tapi dasar melayu mmg kena hormat org tua...tapi kat dlm blog ni..xde masa aku nak hormat2..yg salah tetap salah...



Paling meluat aku penah tgk adalah ibu2 kat malaysia yg menangis kerana anak mereka tersingkir dari pertandingan nyanyian, xkurang juga ada yg menangis kerana anak mereka menang...adakah aku ni anti artis? jawapannya mmg betul..aku mmg anti artis yg mengaku islam tapi tindak tanduk jauh dari landasan islam...klu aku redha dengan perbuatan mereka, aku risau aku akan turut disambar api neraka...bukan sume artis tu xbaik...tapi berapa kerat sangat yg baik?susahlah nak cakap dengan mereka yg xnak ambil tahu halal haram ni...

Nanti aku ckp sket kena cop ekstrem...padahal itu adalah hukum...klu nak pakai logik akal je..baik jadi ateis, freethinker, dan golongan anti agama...klu kita dah mengaku ALLAH itu tuhan kita, Nabi Muhammad itu Rasul kita, maka kita xlehla nak buat sesuatu tanpa memikirkan adakah perbuatan kita itu selari dengan islam atau tidak...yg aku perhatikan, org sekarang jenis redah je...

Orang yg bertudung mengutuk mereka yg pakai skirt pendek...padahal yg bertudung tu bukan tutup aurat dengan sempurna pun...yg xpakai tudung kutuk pempuan pakai seluar ketat baju ketat...padahal diri sendiri xmahu bertudung dan tutup aurat dengan sempurna...kita ni minda dah jauh dari islam...kita xkisah samaada itu aurat dari pandangan islam atau seksi pada pandangan masyarakat..jika xpakai tudung tapi xpakai skirt...masyarakat xpandang serong...yg aku heran, kita ni org islam ke org agama ape? dlm islam, xperlu pakai skirt pendek baru kena pandang serong...pakai baju tshirt lengan pendek atau baju lengan 3 suku dah kira haram...dah tahu dosa tapi masih xsegan nak buat...masih berbangga2 lagi...




Tengoklah aku yg ikut trend ni...xmcm org tu yg berjubah dan bertudung litup, berbaju longgar mcm makcik2...,padahal yg mcm makcik2 tulah yg cuba nak menjaga aurat dan cuba nak mematuhi perintah tuhan...





pasal takut dicop mcm makcik2 jubah pun dah ketat sampai nmpak bentuk badan...bengong punyer org..xtahu ke bentuk badan tu aurat? bukan saja nampak kulit tu aurat tapi bentuk badan, pinggang, peha, dada, punggung itu pun aurat...

Iblis tu cuma engkar pada perintah ALLAH cuma sekali...tapi kita engkar berkali2 hingga xterbilang...kita patut malu pada ALLAH...kerana wajah masih elok...xseperti wajah iblis yg terus bertukar buruk ketika dia engkar perintah ALLAH...Iblis BUKAN XMAHU SUJUD PADA ALLAH, tapi dia cuma xmahu sujud(setengah ulamak kata tunduk) pada Nabi ADAM...

Tapi kita lagi teruk dari Iblis...KITA XMAHU SUJUD PADA ALLAH...kita xmahu menurut perintah ALLAH...kita nak buat peraturan sendiri...kita pandai2 buat penilaian sendiri...sedarlah wahai manusia....

Akhir kata, selagi aku hidup...selagi itu aku akan bersuara...aku ni jenis xleh tgk kesalahan dan ketidakadilan org lain...walaupun aku bukan sempurna...tapi aku tetap mahu beri sepatah dua kata bagi menyedarkan mereka yg hanyut dan jauh dari jalan2 Islam...

Dah takdir aku dilahirkan pada akhir zaman...zaman yg nabi sendiri pernah bagi amaran...zaman dimana tanda2 kecil kiamat dah berlaku depan mata aku sendiri...jadi aku kena usaha lebih lagi...zaman dimana islam itu dianggap punca kemunduran...islam punca perpecahan, islam punca keganasan...

P/s: lega sket dapat tulis ape yg terbuku kat hati ni...hehehe...

4 comments:

CHELAH said...

sedap2..tp gmbr ank spe tu hadi?? kan kena saman kn..hahaha

Admin said...

hehehee..selagi xde nama aku yg penuh kat blog ni..beserta dengan no ic...mmg xde sapa boleh ckp ini blog aku...gambo tu je yg aku jumpe...hehe...

Anonymous said...

adui..macam kelakar la plak orng kita..mak anta anak g akademi fantasia..kt palestine mak anta anak g berjihad

Admin said...

dunia akhir zaman...agama mmg dipinggirkan...andai kita nak cegah semua bende2 yg haram disekeliling kita...pasti org kata kita tidak siuman...huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...