Rakan Seperjuangan

Tuesday, September 8, 2009

10 Golongan Yang Tiada Diterima Solatnya

Dari ceramah Ustaz Kazim, menggunakan kitab Muhimmah...

Mereka ini tidak diterima solat sehingga mereka tidak bertaubat....tetapi solat mereka itu sah...cuma pahala xdikira sehingga mereka bertaubat...




1. Mereka yg tidak solat berjemaah bila mendengar azan dari bilal. Azan suara asli dan bukannya dengan dengan pembesar suara...hehe..utk lelaki sahaja...perempuan boleh datang jika menimbulkan fitnah...ORANG YG DENGAR AZAN DAN IQAMAH TAPI XHADIR SOLAT BERJEMAAH.

2. Mereka yg tidak mengeluarkan zakat harta...zakat bayar, tidak solat, maka zakatnya ditolak...TUNAIKAN SOLAT DAN KELUARKAN ZAKAT...

3. Mereka yg berbuat zina...mereka yg berzina telah hilang imannya..seperti org yg pakai baju menanggalkan bajunya...abih sume parut dan panau, kurap dan semuanya terlihat...cantiknya manusia kerana iman...berzina menyebabkan iman tertanggal.

4. Mereka yg memakan riba...dosa makan riba ibarat dosa bunuh nabi...beli kereta secara islam tapi INSURANS cara konvensional..huhu..

5. Mereka yg menyamun dan mencuri...imam yg kerjanya penyamun pun sah solatnya..cuma pahala xditerima sehingga dia bertaubat dan memulangkan semula barang curiannya...

6. Mereka yg minum benda yg haram...setitik arak 40 hari xditerima solat...klu satu tin? satu botol? satu gelen?

7. Mereka yg makan benda yg haram...haram mutlak=babi, harimau, katak, arak...haram kerana bukan hak= rambutan curi dan sebagainya...

8. Mereka yg menjual makanan/benda yg haram...contoh bela katak utk dijual utk makanan org bukan islam...jual babi utk dijual sebagai makanan org bukan islam...ternak lintah harus, asalkan utk perubatan...

9. Mereka yg lari dari tuan...hamba yg lari dari tuan...termasuk suami yg meninggalkan anak isterinya tanpa beri nafkah...

10. Perempuan yg masam muka, lawan cakap, dan derhaka pada suami...ini yg ramai pempuan tidak ambil peduli...tidak diterima solat mereka selagi bermasam muka pada suami...juga PEREMPUAN YG KELUAR RUMAH TANPA IZIN SUAMI...kecuali datang kuliah ilmu fardhu ain...kerana belajar ilmu fardhu ain tu wajib..adapun ziarah org sakit dan sebagainya, klu suami larang pergi, isteri pun pergi jugak, selama perempuan tu keluar juga, maka selama itu perempuan itu dalam murka ALLAH dan para malaikat dan setiap yg terbang diudara melainkan jin dan manusia...hingga dia balik kerumah dan minta maaf pada suaminya dan suaminya ampunkan...



Diriwayatkan juga bg perempuan2 yg memakai wangi2an dan pergi kepada kaum lelaki utk dihidu wangiannya...maka dosanya seperti melakukan zina...haram perempuan pakai minyak wangi pergi masjid dan surau...HILANGKAN BAU BUSUK...DAN BUKAN DENGAN PAKAI WANGI2AN...bayangkan betapa jahilnya perempuan kita sekarang, 100 meter dah boleh bau wangi...lelaki yg mengejar perempuan kerana bau wangi perempuan itu juga dapat dosa seperti berzina...

Tapi klu pakai wangi2an utk suami dirumah dapat pahala...asalkan bukan utk org lain...tapi pempuan kat umah ni baunya xberapa nak wangi..huhu...

Bagi perempuan yg kutuk suaminya, perli suami, contoh ajak suami pergi TESCO, suami xmau teman, pastu isteri kata, ABG NI AJAK PEGI MANA PUN XMAU PERGI!!!!...maka dengan itu, terbatal lah amalan isteri itu...termasuklah isteri yg merendah2kan suaminya...ABG NI DARI MUDA SAMPAI TUA, HARTA XPERNAH CUKUP...BERBASIKAL DARI MUDA SAMPAI TUA..yg ni pun buleh menyebabkan terbatal amalan isteri tu..melainkan lepas dimaafkan oleh suami...ini adalah perkara biasa bg perempuan yg TIDAK TAKUT PADA ALLAH...

Mana2 perempuan yg MINTAK CERAI dengan suami tanpa sebab munasabah, tanpa sebab yg dibenarkan syarak, maka diharamkan mencium bau syurga...kecuali bg suami yg dah tiga bulan xberi sebarang nafkah pada isteri...suami yg ada kat umah tapi xmmpu bagi nafkah kerana malas, suami yg dah lama "tak sentuh" isterinya...suami xbertanggungjwab sperti menagih dadah...suami berpenyakit berbahaya seperti AIDS, gila, separa gila..ataupun suami kaki pukul, ataupun suami halang dia beribadat dan menyuruh isteri berbuat maksiat...

TAPI xleh mintak cerai bila suami nak kawin lagi satu...kerana poligami dibenarkan oleh syarak...jika mintak cerai semata2 suami kawin lain...MAKA DIHARAMKAN BAU SYURGA BAGINYA...juga bagi perempuan yg minta cerai kerana nak kawin dengan lelaki lain...dan juga mintak cerai tanpa sebab...

P/s: aku patut buat dua tajuk berbeza..tapi xpelah terbabas sket..pasal kuliyah ni mmg duk sebut pasal dua isu ni...kitab MUHIMMAH...penting bagi keharmonian rumahtangga...

1 comment:

PrediksiBolaMaret2017 said...

VERY NICE.....Informasi Artikel anda Mantap sekali gan !!!
Thanks ya gan untuk artikelnya jadi dapat menambah ilmu pengetahuan saya serta sangat bermanfaat sekali gan bagi saya,
Jangan lupa juga gan Kunjungi website ane gan siapa tau bermanfaat bagi agan.
CLICK HERE

Apakah agan penggila BOLA? Ingin mencoba taruhan online tim kesayangan/favorit anda?
Ayo gabung bersama kami sekarang juga gan hanya di WALETBET
!!!! banyak Bonus"nya jangan sampai terlewatkan hanya di Waletbet99

Jika anda tertarik dan sering ditipu oleh situs lain , jangan khawatir gan www.Waletbet99.com
Solusi yang sangat tepat untuk anda
Terpercaya dan Aman 100% gan ,sudah bertahun tahun situs ini berdiri gan.Ayo Segera daftarkan diri anda sekarang juga dapatkan
penawaran menarik dan eksklusif khusus untuk anda hanya ada di HARI INI !!!

Daftarkan sekarang juga dapatkan bonus sebesar Rp.50.000 dan deposit sebesar Rp.100.000,- akan mendapatkan bonus tambahan sebesar Rp.50.000,-
Yuk sekarang juga !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...