Rakan Seperjuangan

Friday, January 15, 2010

Kaitan Solat Dengan Rupa

Pada hari jumaat yg berbahgia dan sejuk ni...aku nak kongsi sket pasal ilmu yg aku dengar beberapa hari lepas...iaitu pasal solat..kata penceramah tu..solat itu adalah nur atau cahaya..so katanya lagi sape yg banyak melakukan solat maka mukanya akan turut mempunyai cahaya atau dalam erti kata lain atau dalam bahasa yg mudah...muka ada seri...hehe...

Bersambung lagi..tadi aku xberapa selesa nak menulis pasal ada org kat sebelah duk jeling2 je...

Dah lama aku dengar pasal muka org yg selalu bersolat ni, akan ada seri atau "cahaya keimanan"...walaupun kulit mukanya gelap, tapi seri tu xkan hilang...masyaALLAH, sampai macam tu sekali kan? kat dunia pun kita dah buleh nampak...

Tapi org sekarang ni senang je nak tau sape yg solat byk, ia dinilai dengan tanda hitam kat dahi, tanda kuat sujudla katakan...ada yg ada sampai dua tanda hitam, ada yg satu je...tapi klu ikut pengalaman akula...xsume yg bertanda hitam kat dahi tu mukanya ada seri..

Ada kes pasal parut kemalangan...buleh juga kot2 dia solat tu nak menunjuk2..tu yg kurang seri mukanya...tapi klu nak banding dengan ahli maksiat tu mmg jauhla beza...mekap tebal mcmna pun xde serinya..

Org2 tua agak pandai dalam menilai seri wajah ni...ia bukan seri kerana mekap atau hiasan tapi seri pasal banyak amalan...muka aku ni jauhla dari seri tu...seriau tu adalah kot...huhu...

Org yg muka seri pasal banyak solat ni xsama dengan seri pasal pakai susuk...nak kata cantik tu bukan, tapi bila tgk aje muka dia, kita tahu dia ni org baik...tenang je tgk muka dia...so, pasni cubalah tgk mmber2 yg solat xtinggal tu...cuba perhati baik2 muka dia..pasti ada kelainan...tapi klu jenis solat nak menunjuk2 tu..aku xtahulah...pasal hati ni tuhan je yg tahu...

Nak tambah info lagi sket...kita ni rajin2la berwuduk, klu buleh setiap masa berwuduk...xjadi salah jika kita ambil wuduk dalam keadaan kita masih ada wuduk...malahan kita akan ditambah dengan 10 kebaikan lagi...kelebihan berwuduk dengan sempurna ni terlalu bnyak...antaranya dapat menaikkan seri muka...dapat menghindari syaitan dan sebagainya...

P/s: xperlu nak berbelanja besar nak cantikkan muka, klu muka cantik tapi xde seri, xde nur, xguna juga...cukupla dgn kita berwuduk dengan sempurna...insyaALLAH akan ada keberkatannya...jgnla ada yg sanggup mensyirikkan ALLAH semata2 nak cantik dimata manusia dengan menggunakan sihir, susuk, pelesit dan sebagainya...kerana ia menyebabkan kita hina dan hodoh dihadapan ALLAH...

1 comment:

sYukShukRi said...

betul, mmg selalu dngr statement ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...