Rakan Seperjuangan

Sunday, March 22, 2009

Lagu mane intenet mengubah hidup aku..

aku lame doh nok post kat blog aku gune bahse hok kau gune mase aku duk dumoh..bahse mende lagi klu bukang bahse tganu..utk pengetahuang oghang2 hok dok tau atau dok berape nok sedor..bahse tganung ade 3 jenis..bahse tghanung pertengahan, bahse hulu tganung, dang juge bahse dekat2 dengan kelantan..aku gune hok jenis bahse pertengahang..hok bese tubik kat tv hok oghang ghama suke ajuk..

klu aku nok hurai bende2 ni mmg penuhla blog aku..tapi xdok mase la aku nok buat mende tu buak mase ning...wei, bapokla susoh nok taip bahse tganung ning..dalang pale ni sebuk laing jaghi pulok taip bende laing..se lagi klu aku taip betul2 kekgi ade hok rasa sensitih..

xdok apela posting aku kali ni..cume aku nak kabo je lagu mana or guane or macang mane intenek ni mengubah hidup aku..

aku mula kenal intenet masa tingkatan satu, mula layari intenet mase aku umur 18 tahung..kebetulang aku ni panda sket bi jadi bulehla aku g jauh sket dgn intenet ni..dulu aku g CC je nok maing intenet..pastu masuk u pulok aku g lab kat u,,ade mase aku g cc gok..

lening aku ade intenet kat bilik diri doh..siang malang aku duk ngadak intenet ni..sampai boring pahtu sambung pulok..mmg ade je jupe bende2 baghu..tapi hok aku wase paling berguna ialah bab2 keagamaan dang juge hukung2 Islam dalang kehidupan kite sehariang..

intenet ni ade bende dok molek dang dok kurang ade gok mende2 hok molek..macang aku kate mende2 pasal agame nila...sedor dok sedor klte ni kebanyokangnye mmg jahil pasal bab2 agama kite sendiri..tapi hok aku herang tu..dalang pade jahil tu kita nok jugok tafsir dang takwil ikut akal dang logik kite sendiri..mmg kelakor..

aku ni bukang sekoloh agame, pondok pun bukang, cume aku minat pasal permasalahang agame ni...kat intenet tu macang2 ade,,masuk je youtube..mmg bestla klu layang komen2 orang..

satu pkare hok aku sedor lening ialah oghang lening acu buleh xmboh bincang pasal agame ni..klu buleh nok tolok tepi..konong2 xmboh balohla...hahaha...aku pong gitu gok...

pendek kate, intenet ni klu kita gune molek2 dia jadi molek..klu kite gune dok molek dia jadi dok molekla..

lengoh gok taik gune bahse diri ni...xpelah laing kali aku update lagi..

sekiang percubaang pertame dari aku... anok jati marang tghanung kite...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...