Rakan Seperjuangan

Sunday, April 11, 2010

Malas tutup aurat?Berita baik utk anda.

Ewah2...mcm iklan je entri ini...bukan ape...itu adalah trick supaya google senang menghalakan search pada blog yg makin lama makin kurang update ni...bukan xde idea cuma perasaan nak menulis tu dikawal agar blog dan kerja2 lain dapat diseimbangkan...malam tadi aku amat tertarik dengan satu kuliyah yg bertajuk keajaiban al Quran yg disampaikan oleh seorang penceramah terkemuka yg vcdnya boleh didapati dengan mudah di mana2 pasar malam ditempat majoriti melayu...aku cuma mampu jeling je vcd2 penceramah ini pasal aku donlod dari intenet je...huhu...itu pun aku dah minta izin dari penceramah ni sendiri utk menulis balik ringkasan2 dari ceramah2 beliau utk aku muatkan dalam blog aku yg xseberapa ini...waaa...panjang betol mukadimah maklumlah dah lama xmemblog....

Aku amat tertarik dalam satu bahagian dalam ceramah ini dimana penceramah telah memberi contoh dia telah melihat seorang pemuda yg ditemui kat surau RnR tapah yg berseluar pendek masuk dalam surau sambil membawa kain pelikat utk solat...pastu pemuda tu pun solat dengan memakai kain pelikat...sejurus lepas solat...pemuda tu pakai balik seluar pendek yg mendedahkan aurat...

Mungkin perkara ini tidak diajar semasa kat sekolah...guru2 agama cuma ckp kita hendaklah memakai pakaian yg menutup aurat...klu x, kita akan berdosa...tapi aku yakin guru agama tu xcakap bahawa org yg selalu membuka aurat pada org ramai...maka sembahyang dan puasa dan ibadat2 lain seperti haji dan sedekah itu adalah sia2...

Dulu aku selalu ckp bahawa jika solat xckup..maka pahala bagi ibadat2 lain akan tergantung dan xkan dikira sehingga sempurna solatnya dan diganti solat2 yg sengaja ditinggalkan dari akil baligh...xkiralah beribu2 rakaat pun...melainkan baru je masuk islam selepas berumur 70 tahun...maka xperlu nak ganti solat pasal baru je memeluk islam...bagi kita yg dari kecil memeluk islam ni...wajib gantilah sekadar yg termampu...bukannya mati pun klu qadha solat...memandu dijalan raya lebih bahaya dari ganti solat...klu mati sambil bersolat...mmg bertuahla...

Berbalik pada isu sebenar...org yg tidak menutup aurat dengan sempurna...jika dia melakukan solat...maka ketahuilah bahawa solat mereka itu tidak diterima...siapa aku nak tentukan samaada solat mereka diterima atau tidak?hehehehe...ini bukan keputusan aku...aku cuma nyatakan apa yg ALLAH telah nyatakan dalam AL Quran...bukannya aku copy dari wikipedia atau aku search kat gugel...perkara ini aku dengar dari huraian seorang penceramah yg tinggi ilmunya dari aku...dia pun bukan kata ikut suka hati dia...tapi kenyataan ini amat selari dengan AL Quran...Wajib kita tahu...Antara org yg ditolak sembahyangnya adalah org yg tidak menutup aurat...walaupun dalam solat kita tutup aurat, tapi luar solat kita buka aurat, ALLAH tetap menolak solatnya...dengan sebab apa solat kita tu ditolak...sebab tidak TAAT pada perintah ALLAH...iaitu tidak menutup aurat...yg orang paham...diterima solat jika xtutup aurat dlam solat...itu bukan xditerima tapi itu TIDAK SAH...TIDAK SAH dan TIDAK DITERIMA tu lain...

Aku xkan paksa org agar percaya pada sume ni...yg pasti kalau masih beranggapan bahawa ALLAH masih terima pahala amalan kita walaupun kita xmau taat pada perintah dan masih lagi melakukan larangan ALLAH...maka silakanlah sediakan jawapan didepan ALLAH pada hari akhirat nnti...klu kat dunia pandailah jawab...hati baik ke ape...itu dengan manusia bulehla...agak2 ALLAH terima ke jawapan kita tu..kerana ALLAH lebih mengetahui hati kita...sila jawab kenapa org lain buleh patuh, kita masih berdegil xmau patuh...

P/s: I love You.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...