Rakan Seperjuangan

Wednesday, August 24, 2011

Sekadar Menceloteh

Segala nama khas akan diubah bagi mengelakkan hashtag atau google crawl.

Baru2 ini aku diperkenalkan oleh sorang mmber pasal rancangan baru dari astero perima yang bertajuk kumpulan mengaji...aku mula2 igt biasa2 je citer tu..ala..mcm citer kumpulan sekolah bas tu, kumpulan musolla, kumpulan jamuan lepas buka kat surau masjid dan mcm rancangan lain yang boring tu..

 Tapi dek kerana kebosanan nak tunggu berbuka...aku layankan juga lah...sekali tgk..aik..ini bukan rancangan kanak2..tapi rancangan dewasa..cuma pelakon je majoriti kanak2...malah kanak2 tu pun mcm terlebih dewasa dari yang dewasa...

Xtaulah apa motif pengarah citer ni..unsur komedi tu mmg ada...tapi kadang2 agak melampau kerana dalam surau, dan yang tok imam tu pun mcm pelik je...adik tok imam pulak menjadi aset kegilaan budak2 lelaki belum baligh? eh..ape dah jadi ni..yang pempuan pulak duk gilakan lelaki dewasa...eh...ini cerita ape sebenarnya ni..

 Fokus mengaji mmg sangat kurang tapi fokus bende lain mmg banyak...nak kata ianya menggambarkan realiti aku xberapa pasti lah..yang pasti ini adalah cerita yang kalu kanak2 tgk pun belum tentu paham...cuma orang dewasa yang dah baligh je buleh paham...itu pasal masuk saluran perima kot...hmm...

Ape nak jadi...agama pun orang buleh main2 buat lawak sekarang ni...telatah guru mengaji yang main iphone, guru mengaji xadil, anak murid gangster, imam yang melatah dalam tido...siap minat lady gaga lagi...haahaha...

Tak dinafikan mmg lawak citer tu...tapi ada certain bab tu agak sensitif bagi penganut agama Islam...sampai tahap perli pun ada...kalau boleh fokuskan isu pakaian pun dah cukup...nampak sangat tak ikhlas nak tolong naikkan martabat agama...scene jemur baju kat rumah xpakai tudung kepala sambil dihendap budak2 belum baligh tu pun nak highlight ke? kenapa xletak scene mandi dan berkemban sekali...kan realiti tu...

episod ke 13 dah masuk elemen mistik pulak dengan panggil penghalau hantu pulak..adoi..mmg aku xpatut komen rancangan kanak2..mmglah citer kanak2 sume xlogik...sume xmasuk akal...tapi klu dah masuk bab memperkecilkan agama...aku xleh berdiam lah...

P/s: Siapa lah aku ini...aku rasa aku sedang cuba mencegah kemungkaran dengan tangan(pasal taip guna tangan)...sekian..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...